W biznesie nie ma sentymentów?

Kosmetyki Możliwość komentowania W biznesie nie ma sentymentów? została wyłączona 43

W biznesie nie ma sentymentów?

– Droga Jago. Jesteśmy już w Alicante i kociaki mają się dobrze, wreszcie nastało ciepełko. Nie ma już pieca, który trzeba było rozpalać. Niestety nie wiemy jak długo tu zostaniemy, a mamy do załatwienia kilka naglących spraw w UK. Chciałabym złożyć Ci propozycję przyjazdu. Kupimy Ci bilet do Alicante, przyjedziesz do nas i posiedzisz z kociakami. Zrelaksujesz się przy kocim mruczeniu i moich czasopismach. Rosną tu cytryny na drzewach i są smaczne owoce. Poza tym jest sporo nietypowych widoków, które mogłyby Cię zaciekawić. Propozycja przyjazdu do Hiszpanii jest na 7 dni. Kiedy w maju by Ci pasowało?

– Kochana, jak zwykle o mnie pamiętasz i dbasz o to, abym nie zapominała, że prawdziwa przyjaźń istnieje naprawdę. Dziękuję. Jednak … wiesz w biznesie chyba nie ma sentymentów, a ja właśnie postanowiłam wrócić na recepcję. Sorry, ale pomimo tego, że bardzo bym chciała powąchać tych cytryn i przytulić kociaki, to muszę odmówić. Właśnie oddaje się nowej pracy. I choć mam do Hiszpanii olbrzymi sentyment, to nie może on mnie teraz prowadzić. Najpierw chcę odpowiedzieć sobie na ważne pytania, potem będę wypoczywać. Daj mi czas…

Powiada się, że w biznesie nie ma sentymentów. Jak to rozumieć? Istnieje wiele interpretacji tego stwierdzenia. Jedni uważają, że chodzi o ostrą sprzedaż i specyficzne podejście do klienta zakrawające o manipulację na całego. Inni idą głębiej i poszukują złotego środka, wiążąc znaczenie sloganu „W biznesie nie ma sentymentów” z etyką w ekonomii. Co do sposobu sprzedawania różnych dóbr i usług, to fajnie mi się czytało Macieja Muskata. Gdyby biznes budować na podwalinach wg Adama Smith’a, o których Pan Muskat wspomina, to byłoby super jak w Szwajcarii! W kraju idealnie tykających zegarków, 20 – letnie przedsiębiorstwo uważa się za przedsiębiorstwo młode, a ich zarządcy wyznają zasadę: kierując się interesem własnym można zyskać w krótkim czasie, zaś w długim okresie jedynie stracić. Niedostosowanie się do etycznych zasad jedynie odstrasza klientów i partnerów. W szerszym kontekście brak zaufania do ustalonych zasad etycznych osłabia cały system gospodarczy, utrudniając wymianę dóbr i usług. W tym rozumowaniu widać troskę nie o korzyści natychmiastowe, ale o trwanie dobrej passy w długim okresie. W artykule pt. „Czy w ekonomii jest miejsce na etykę” możemy przeczytać o idealistycznym podejściu do ekonomii, które mi się akurat spodobało. Autor tekstu rozpoczyna swoje rozważania od powrotu do przeszłości, aby pokazać jak kształtowało się miejsce ekonomii na arenie innych nauk. No więc do XVI wieku każda nauka, w tym ekonomia musiała się podporządkować zasadom rządzącym w fizyce, chemii czy biologii. W tym przypadku pojęcie etyki nie miało racji bytu, gdyż elektrony, czy związki chemiczne a nawet nasze geny nie zachowują się przecież „etycznie”. Mówiąc krótko, ten termin w ogóle nie istnieje w naukach ścisłych. No więc początkowo w ekonomii panował cyrk polegający na tworzeniu popytowo – sprzedażowych akrobacji, które większej radości nikomu nie przynosiły. Zauważono, że coś w tym wszystkim nie gra i, że czegoś brakuje. Zaczęto się zastanawiać jak ekonomia czyli pieniądz, który z natury angażuje matematykę połączyć z homo sapiens, czyli istotą pragnącą i czującą. Umiejscowiono więc ekonomię pomiędzy historią literatury i fizyką teoretyczną i to zderzenie zaczęło trochę rozświetlać szare komórki przedsiębiorców. Nagle zza kurtyny wyłoniła się etyka, czyli matka zasad moralnych, poszanowania ludzkich uczuć, tak często wspominana w literaturze, nieprzeliczalna i delikatna. Etyka zaczęła jakby nadzorować popytowo – sprzedażowe akrobacje ekonomii. Tak więc odpowiedzi na pytanie czym jest ekonomia zaczęto poszukiwać wychyliwszy się z ram nauk ścisłych i nagle harfa poczęła grać słodką melodiję sukcesu. Zapytacie czy to wszystko jest takie proste? Myślę, że nie jest, bo etyczność jest procesem długotrwałym, wymagającym stałych działań. Jest to pewien sposób pielęgnowania i troski (jak w przyjaźni), które mogą nie dać zysków natychmiastowych. W takiej sytuacji wielu handlowców rezygnuje i zaczyna uciekać się do nieczystych trików, tj. manipulacja w sprzedaży, czarny PR konkurencji, oszustwa w umowach, itd. Cóż, nie każdy chce być cierpliwy. Tym bardziej trudno, gdy do garnka nie ma co włożyć. Czasami jednak warto poczekać lub znaleźć inne sposoby na zwiększenie sprzedaży. Wielu handlowców tego nie rozumie.

Czym innym można zyskać sympatię swoich klientów? Sposobów jest wiele, jednym z nich jest profesjonalny i schludny wygląd Twój i Twoich pracowników. Przecież „Jak Cię widzą, tak Cię piszą”. Udowodniono naukowo, że osoby, które ładnie wyglądają, czyli są ładne lub też ładnie się noszą, zyskują więcej. W teorii o równoważności piękna i dobra w odbiorze społecznym mówi się, że osoby ładne uznawane są jako dobre, czyli budzące zaufanie. Dlatego na przykład w filmach do obsady „czarnego charakteru” wybiera się mało atrakcyjnych aktorów, zaś szlachetne postaci grane są przez osoby piękne. Amerykański ekonomista Daniel S. Hamersmesh zajmujący się ekonomią piękna pokusił się nawet o badania naukowe na temat tego, czy piękno kosztuje więcej. Z artykułu pt.”Piękni na jachty, brzydcy do mioteł” dowiadujemy się, że piękni ludzie zarabiają od 11 – 17% więcej niż ich mniej urodziwi koledzy o podobnym wykształceniu, statusie społecznym, itd. No więc chyba warto zadbać o swój wygląd
Biznesowe stylizacje na wiosnę

Proponuję Wam biznesowe koszule, które zawsze dobrze się sprawdzają do klasycznych czarnych spodni, np. na kant. Jeśli Twoja stylizacja jest w dwóch kolorach, np. bieli i czerni, to podkreśl swój wizerunek jakimiś fajnymi butami. Buty są niesamowicie ważne, bo pokazują nasz charakter. Jeśli Twoja stylizacja jest kilku kolorowa, np. zakładasz granatowo- białą bluzkę lub różowo- białą i czarne spodnie, to wówczas klasyczne czarne buty będą pasowały bardziej. Z biżuterii najlepszym dodatkiem do biznesowej stylizacji są delikatne kolczyki i zegarek. Powodzenia w biznesie.

Podobne wpisy związane z modą i urodą online:

Author

Related Articles

2011-2019 Wszelkie prawa zastrzeżone © Zabrania ona zmieniać, kopiować i w jakikolwiek sposób wykorzystywać artykułów bez zgody autora.

Search

Back to Top